Spezialitäten

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Re: Spezialitäten

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 22.11.2012, 08:43

En speculaas kun je ook niet zonder bruine basterdsuiker bakken!
Brinkley

Ungelesener Beitragvon Saylana » 22.11.2012, 18:36

Op de "Holland" website nemen ze bruine suiker voor de speculaasbrokken: www.holland.com/de/tourist/artikel/rezept-speculaasbrokken.htm
Saylana

Ungelesener Beitragvon Haagsehans » 22.11.2012, 18:56

Ik geloof dat bruine suiker en bruine basterd suiker één en hetzelfde is als ik me goed herinner !
Haagsehans

Ungelesener Beitragvon snel-nl » 22.11.2012, 19:58

Er is ook nog gele basterdsuiker (naast wit en bruin). Vroeger bij oma, een beschuitje met basterdsuiker :daydream:
snel-nl

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 23.11.2012, 11:40

Ja, als je in NL over bruine suiker spreekt, bedoel je bruine basterdsuiker, het wordt als synoniem gebruikt. Maar in D is er bruine suiker, die heel anders is, bv van "Kölner Diamant Zucker". Dit is gewoon lichtbruine kristalsuiker. De echte basterdsuiker klompt een beetje, maakt een vochtige kleverige indruk en heeft ook een heel andere smaak.
Als je Duitse "brauner Zucker" voor speculaas gebruikt, krijg je vast wel lekkere koekjes, maar speculaas is het niet. Je krijgt in Duitsland overigens in de meeste aziatische winkels wel javaanse bruine suiker, dat is ook prima geschikt om te bakken. De witte en gele krijg je daar niet.
Brinkley

Ungelesener Beitragvon buurtaal » 23.11.2012, 15:18

Brinkley hat geschrieben: Je krijgt in Duitsland overigens in de meeste aziatische winkels wel javaanse bruine suiker, dat is ook prima geschikt om te bakken.

Aha, dan ga ik daar eens kijken als ik door mijn voorraden basterdsuiker heen ben. Danke für den Tipp Heleen!
buurtaal

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 26.11.2012, 12:56

Die moet dan natuurlijk wel gemalen zijn!
Brinkley

Vorherige

Zurück zu Essen und Trinken - Eten en drinken