Vlaamse frieten

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Vlaamse frieten

Ungelesener Beitragvon Den_Vlaemsche_Leeuw » 14.06.2011, 20:34

Naar aanleiding van een opmerking in ons voorstellingsforum over de Nederlandse keuken zijn de onderwerpen naar dit nieuwe thema gecopieerd.
Groet Gerard

Dat is toch kras! Nederland heeft veel te bieden, maar een heerlijke keuken ... mmm dat zou ik toch niet meteen denken :engarde:
Den_Vlaemsche_Leeuw

Re: Hallo, ich bin ... - Hallo, ik ben ...

Ungelesener Beitragvon Haagsehans » 15.06.2011, 04:47

Nou dat valt best mee hoor, maar de meesten kennen de NL-keuken niet zo goed, veel groente en hier en daar een scheutje taugé :-d
Haagsehans

Ungelesener Beitragvon emigrantegirl » 15.06.2011, 18:26

amai, wat ben ik blij dat ik nog steeds Belgische kost bereid. :-d :-p

LG Inge
emigrantegirl

Ungelesener Beitragvon Gerard » 15.06.2011, 20:18

Sta jij dan zelf in het frietkot, Inge?
Gerard

Ungelesener Beitragvon -felyrops- » 15.06.2011, 20:29

Frietjes, en zeker die aan de Antwerpse kathedraal, gaan meestal naar Hollandse magen. Over de Vogelmarkt heb ik geen statistieken.
Maar die lekkere frietjes zijn jullie gegund, eigenlijk kunnen jullie die ook bereiden, toch?
-felyrops-

Ungelesener Beitragvon emigrantegirl » 16.06.2011, 16:50

Nee Gerard, maar er is geen haar op mijn Hoofd dat in Nederland een frietje gaat kopen ( Met uitzondering van de Vlaamse Frietboetiek, in de heuvelstraat in Tilburg). De rest is gewoon niet te kanen. Net zoals het stoofvlees, dat heb ik hier in Nederland nog nooit lekker gevonden. Dus in die zin Gerri, tover ik mijn keuken 1 maal per week om in een frietkot. :-d
LG Inge :kiss:
emigrantegirl

Ungelesener Beitragvon Den_Vlaemsche_Leeuw » 16.06.2011, 18:13

-felyrops- hat geschrieben:Frietjes, en zeker die aan de Antwerpse kathedraal, gaan meestal naar Hollandse magen. Over de Vogelmarkt heb ik geen statistieken.
Maar die lekkere frietjes zijn jullie gegund, eigenlijk kunnen jullie die ook bereiden, toch?

Inge heeft gelijk Paul ... ik heb ook nog nooit lekkere frieten gegeten in Nederland. Ze proberen de stiel wel af en toe te kopiëren maar de correcte uitvoering wil maar niet lukken. :-d

Aan de hogeschool zei mijn uit Eindhoven afkomstige klasgenoot het ook: het eten is in Vlaanderen echt wel beter, ook de frieten dus.
Den_Vlaemsche_Leeuw

Ungelesener Beitragvon Gerard » 16.06.2011, 22:33

De bij Belgische mannen favoriete lustopwekkende liefdesplantjes lijken me inderdaad erg lekker :rofl:

En als de Belgische keuken inderdaad zo goed is zouden Bart en Elio eens samen moeten gaan eten B-)
Gerard

Ungelesener Beitragvon Haagsehans » 17.06.2011, 05:44

Den_Vlaemsche_Leeuw hat geschrieben:
Aan de hogeschool zei mijn uit Eindhoven afkomstige klasgenoot het ook: het eten is in Vlaanderen echt wel beter, ook de frieten dus.

Maar goed, Eindhoven ligt te zuidelijk om daar echt een oordeel over te kunnen vellen.
Ga maar eens naar Amsterdam, daar is een pseudo Belgische friettent op het Damrak en een paar meter verder een Nederlandse zaak. Oordeel: geen verschil ;-)
Haagsehans

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 17.06.2011, 15:16

In Duitsland ken ik verschillende frietkramen met "echte holländische Pommes"....
Brinkley

Ungelesener Beitragvon emigrantegirl » 17.06.2011, 17:55

Ik ben echte Belgische frieten nog nergens tegengekomen, behalve in België.
Ik moet toegeven dat ik in Duitsland nog geen frietjes heb gegeten, maar die in Oostenrijk waren ook niks... :-d
Zuletzt geändert von emigrantegirl am 18.06.2011, 17:12, insgesamt 1-mal geändert.
emigrantegirl

Re: Vlaamse frieten

Ungelesener Beitragvon Den_Vlaemsche_Leeuw » 18.06.2011, 12:01

http://nl.wikipedia.org/wiki/Friet

http://de.wikipedia.org/wiki/Pommes_frites

Ik eet alvast wekelijks frieten :-d en ga er zo meteen weer aan beginnen. :tu:
Den_Vlaemsche_Leeuw

Ungelesener Beitragvon Haagsehans » 18.06.2011, 13:18

Heb jij dan ondertussen een vierkant gaatje ??? ;-)
Haagsehans

Ungelesener Beitragvon Gerard » 18.06.2011, 15:37

Waarschijnlijk wel patat friet klemmen :rofl:
Gerard

Ungelesener Beitragvon Neufünfländer » 28.06.2012, 12:42

De Nederlandse keuken is nochthans ook zo slecht niet, vooral als je bij onze noorderburen gaat winkelen gaat er een wereld voor je open (in Duitsland ook trouwens) Bij ons is alles een beetje te veel "einheidswurst" geworden waar soms de variatie en de diversiteit toch wel ontbreken.
Neufünfländer

Ungelesener Beitragvon -felyrops- » 03.07.2012, 01:08

Terwijl in de Hollandse provincies Beierse graven of gravinnen regeerden, huwde een vlaams meisje, Margaretha van Male, in 1369 met de Hertog van Bourgondië Filips de Stoute, zoon van de Koning van Frankrijk.
Als genieters van de bovenste plank leerden zij ons van wijn te genieten, en wij leerden hen de geneugten van het "conin de Flandre" (Vlaams konijn) op de juiste manier klaar te maken (op grootmoeders wijze) en te serveren.
Wat de frieten betreft, daarvoor moesten eerst de aardappelen door Keizer Karel V uit Peru worden ingevoerd, en na de naamsveranderingen batata (Spanje), tartuffo (Italië), Kartoffel (Duitsland), kwam Vlaanderen op het idee ze niet te pletten, maar er frietjes van te maken. Smakelijk.
-felyrops-

Zurück zu Essen und Trinken - Eten en drinken