Stamtafel in Leipzig

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Re: Stamtafel in Leipzig

Ungelesener Beitragvon Reinhard » 25.02.2015, 12:28

Er kwam net de informatie binnen dat er op 12 maart weer een stamtafel zal zijn:
Hallo allemaal,

die prettige avond op 11 februari in de "underground"-scene van Lindenau zal moeilijk te toppen zijn. We doen het de volgende keer terug een beetje beschaafder - een kwestie van iedereen terug mee aan boord te krijgen - op aanraden van Rosalie in café Olea (want Lindenau heeft het nodig) ;-) op donderdag, 12 maart 2015 vanaf 19u30.

De website van de le-stamtafel is sinds 20 februari jammer genoeg gedeactiveerd. Als iemand een goede tip heeft en een provider kent die niets kost (het liefste zonder reclame maar dat wordt zonder extra kosten al zeer moeilijk), dan kan ik die website misschien op relatief korte termijn reanimeren.

Tot gauw,
Erik

Mogelijk ben ik er niet bij, want ik zal dan net terug zijn van een reis naar België.
Reinhard

Ungelesener Beitragvon Gerard » 25.02.2015, 22:50

Hallo Reinhard,

Naar aanleiding van jouw berichtje heb ik twee vragen:

1) Is het een idee om de deelnemers aan de Stammtisch op ons forum attent te maken? Een beetje vers bloed zou niet verkeerd zijn.

2) Weet jij of er een soort van verzamelwebsite van Stammtische bestaat? Die kunnen we misschien hier ook posten.
Gerard

Ungelesener Beitragvon Photoenchen » 25.02.2015, 23:19

Hallo Reinhard,

misschien zal ik dan ook komen :-)
Zijn er parkeerplaatsen in de buurt? Want ik weet nog niet of het beter is met de auto of met de trein/tram te rijden.
Photoenchen

Ungelesener Beitragvon Reinhard » 27.02.2015, 01:03

Gerard hat geschrieben:1) Is het een idee om de deelnemers aan de Stammtisch op ons forum attent te maken? Een beetje vers bloed zou niet verkeerd zijn.
Mijn berichten waren al een beetje reclame in die zin, zou ik zeggen ...
'Tuurlijk heb ik ook een beetje van het forum verteld, maar dat heeft niet zo veel aandacht getrokken.
De deelnemers bij de stamtafel variëren nogal, zover ik gehoord heb. In totaal staan er ± 50 op de info-lijst, waarvan dan tussen 4 en 15 komen opdagen.
Maar de details ken ik zelf nog niet goed, want de verleden keer was mijn eerste ! ;-)

Gerard hat geschrieben:2) Weet jij of er een soort van verzamelwebsite van Stammtische bestaat? Die kunnen we misschien hier ook posten.
Nee, ik denk het niet. De stamtafel in L. is in ieder geval een eigen, privé initiatief van Erik en hij is zeker nergens "naar boven" aangesloten.
Zodra de nieuwe website van de stamtafel L. in de lucht is, zal ik een link hier neerzetten.

Photoenchen hat geschrieben:Zijn er parkeerplaatsen in de buurt? Want ik weet nog niet of het beter is met de auto of met de trein/tram te rijden.
De verleden keer ben ik er met de auto geweest. En ja, het was een ramp met de parkeerplaatsen in die wijk. Het is een oude woonwijk met die grote huurkazernen uit de jaren 30 en de kleine straten vol met auto's. Het ik gokken dat je een parkeerplaats binnen loopafstand vind ...
Je zou de S-Bahn van Halle naar L. kunnen nemen, maar dat kost zeker een uur tijd. De beste oplossing zou eigenlijk zijn, als je tot Schkeuditz zou komen (auto of trein maakt niet uit) en ik je daar zou oppikken. Maar helaas zal dat deze keer niet lukken, want ik kan er niet bij zijn, inmiddels definitief.
Reinhard

Ungelesener Beitragvon Gerard » 27.02.2015, 10:51

Hey Reinhard,

Heel erg bedankt voor jouw feedback. Perfect dat je bij de stamtafel in Leipzig het D-N-Forum onder de aandacht hebt gebracht.
Gerard

Ungelesener Beitragvon Photoenchen » 13.03.2015, 20:03

Ik was er gisteren dan eindelijk ook voor de eerste keer. Het was een echt leuke gezellige avond!
De volgende keer zal ik weer komen (als het mogelijk is omdat ik soms een beetje langer moet werken).
Photoenchen

Ungelesener Beitragvon Haagsehans » 15.03.2015, 20:05

Hallo Anna, waren er ook Nederlanders ? Ik woon weliswaar 250 km van Leipzig, wil toch eens proberen daar naartoe te komen.
Haagsehans

Ungelesener Beitragvon Photoenchen » 15.03.2015, 22:27

Ja, er waren ook enkele Nederlanders :-)
Photoenchen

Ungelesener Beitragvon Haagsehans » 16.03.2015, 08:16

Laat je ons op tijd weten wanneer aldaar de volgende gezellige avond is, Anna ?
Haagsehans

Ungelesener Beitragvon Photoenchen » 16.03.2015, 22:03

Ja natuurlijk. Ik ben nu ook in de e-mail lijst en dus kan ik dat dan hier schrijven :-) of Reinhard als hij een beetje sneller is :-d
Photoenchen

Ungelesener Beitragvon Photoenchen » 31.03.2015, 21:38

Er is weer een nieuwe stamtafel :-)

Hallo allemaal,

een volgende L.E.-stamtafel staat in de startblokken. Het wordt maar weer eens een grandioze stamtafel op dinsdag, de 14e april 2015! Kom gerust eens praten, kijken, zitten, drinken, eten, roken, niet-roken, etc. ;-)

De groeten en tot gauw,
Erik
http://le-stamtafel.lima-city.de

ps: dankzij een tip van Reinhard is de website weer "up"!! Maar ik moet wel de datum nog aanpassen...
Photoenchen

Ungelesener Beitragvon Reinhard » 03.04.2015, 21:00

Photoenchen hat geschrieben:... of Reinhard als hij een beetje sneller is :D

:-o Ben ik er amper een keer drie dagen niet, komt precies in die tijd de nieuwe termijn van de stamtafel uit !
Niks van "sneller" dus. ;-)

In ieder geval zal ik er weer zijn. - Moeten wij alleen nog afspreken of wij niet misschien vanaf Schkeuditz of "Flughafen" samen willen rijden ...

p.s.: voor we het vergeten: het is deze keer vanaf 19u30 in Plan B (Härtelstr. 21, 04107 Leipzig)
Reinhard

Ungelesener Beitragvon Photoenchen » 03.04.2015, 23:18

Ik neem de S-Bahn :-) dat is gemakkelijker voor mij omdat ik misschien een beetje later zal komen. Helaas weet ik nooit of iets niet zo werkt in het labo als ik dat wil :-d
Photoenchen

Ungelesener Beitragvon Reinhard » 22.04.2015, 16:32

... en hier komt de volgende:
een volgende L.E.-stamtafel staat gepland voor woensdag, 6 mei 2015 in Substanz!!

Reudnitz, wij komen eraan! ;-)

Groeten,
Erik
Reinhard

Ungelesener Beitragvon Photoenchen » 03.05.2015, 21:12

En ook deze keer vanaf 19u30 :-)

Ja, nu ik ben er nu toch niet :( S-Bahn rijdt helaas niet
Photoenchen

Ungelesener Beitragvon Reinhard » 28.05.2015, 21:45

Er is weer een nieuwe:
We zien elkaar een volgende keer weer op donderdag, 11 juni 2015 vanaf 19u30 in de Biergarten van de Gosenschenke te Gohlis, Menckestr. 5.
Allen daarheen ;-)

Tot dan.
Groeten,
Erik
Reinhard

Ungelesener Beitragvon Reinhard » 25.06.2015, 22:11

Straks zal de stamtafel een heel bijzondere bijeenkomst hebben:
Erik hat geschrieben:Hallo allemaal,

ik ben onlangs in contact gekomen met Malte, een Nederlander, van het restaurant S-Kultur (http://www.s-kultur.info) te Leipzig. Hij kwam met het voorstel om een "Idonesische Rijsttafel", en de Nederlanders onder ons weten wat dit betekent, te koken. Omdat de ingrediënten zorgvuldig moeten worden uitgezocht (Toko producten) en bezorgd, is het de bedoeling dit op woensdag, 22 juli 2015 of woensdag, 29 juli 2015 tijdens een kooksessie in kleine kring uit te testen.

We zien dus het aantal deelnemers voor deze sessie rond de 15 personen (heb er dus begrip voor dat er bij een massaal interesse ;-) eventueel wordt ingegrepen en enkel de eerste 15 aanmeldingen worden genomen).

Ik heb de 2 datums op Doodle gezet. Wie interesse heeft, kan haar/zijn naam graag invullen:
De interne link zal ik natuurlijk niet op het forum zetten.
Mocht er iemand buiten de "bekende kring" zijn die er graag aan wil deelnemen, zou ik desgevals** zijn of haar gegevens doorgeven. ** (kijk, daar is 'ie weer ! ;-) )
Omdat het nodige moet worden bezorgd en georganiseerd, is de deadline voor inschrijving maandag, 6 juli 2015!

Groeten en tot gauw,
Erik
Reinhard

Ungelesener Beitragvon Photoenchen » 05.11.2015, 22:15

Er is weer een stamtafel:

Hallo,

ik ben er verbaasd om dat ik, zelfs in de Landkreis Leipzig, toch nog regelmatig mensen tegenkom die op de één of andere manier met het Nederlands verbonden zijn. Hopelijk komen die nieuwe contacten dan ook af en toe eens bij een L.E.-stamtafel langs. Want ik vind het een mooie manier om een veelvoud aan talen en culturen levende te houden.

Ik hoop op een wederzien op donderdag, 19/11/15 vanaf 19u30 in La Cantina te Plagwitz.

Groeten,
Erik
Photoenchen

Ungelesener Beitragvon Reinhard » 13.01.2016, 14:40

... ook in het nieuwe jaar komt er weer een:
Hallo allemaal,

eerst en vooral de beste wensen voor 2016! Ook in 2016 hoop ik jullie gezond en wel te kunnen terugzien voor een L.E.-stamtafel. We zien elkaar hopelijk weer op woensdag, 27 januari 2016 in Leo's Brasserie (http://leosbrasserie.de/) vanaf 19u30.

Groeten,
Erik
http://le-stamtafel.lima-city.de/
Reinhard

Ungelesener Beitragvon Photoenchen » 08.02.2016, 11:21

Hallo allemaal,

de volgende keer zien wij, op donderdag 25 februari 2016, elkaar in café Waldi weer.
Tot dan!

Groeten,
Erik
Photoenchen

Ungelesener Beitragvon Reinhard » 24.03.2016, 11:58

... en er is de volgende:
Hallo allemaal,

ik nodig jullie allemaal vriendelijk uit voor een onderonsje op dinsdag, 5 april 2016 vanaf 19u30 in de Rudi Bar te Plagwitz.

De groeten, een zalige Pasen en hopelijk tot gauw,
Erik
http://le-stamtafel.lima-city.de

Jammer dat ik er niet bij kan zijn. (net in die week zal ik in Erfurt zijn)
Reinhard

Vorherige

Zurück zu Stammtische - Stamtafels