Verjaardagskaart - Geburtstagskarte

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Verjaardagskaart - Geburtstagskarte

Ungelesener Beitragvon Lena-Marie » 13.11.2016, 14:33

Hoi allemaal,
kunnen jullie misschien even deze verjaardagskaart doorlezen en verbeteren. Alvast heel erg bedankt. ;-)

Lieve ...,
Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Wat zou ik jou op zo een dag meer kunnen wensen als dat je weer volledig “gezond” wordt en je door het wegvallen van de dialyse weer meer tijd krijgt om van de mooie momenten in het leven te genieten. Misschien van het zeilen...?! Ik merk dat jou dat erg ontbreekt en hoop dat dat voor jou snel weer mogelijk zal zijn – natuurlijk op jouw eigen zeilboot! Ik wens jou, dat jou jouw oude kracht spoedig weer terug geschenkt wordt.
Ik hoop je hebt een mooie dag samen met jouw dierbaren. Geniet ervan!
Dikke knuffel en kus,
Lena
Lena-Marie

Re: Verjaardagskaart - Geburtstagskarte

Ungelesener Beitragvon Gerard » 13.11.2016, 18:04

Lena-Marie hat geschrieben:Hoi allemaal,
kunnen jullie misschien even deze verjaardagskaart doorlezen en verbeteren. Alvast heel erg bedankt. ;-)

Lieve ...,
Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Wat zou ik jou op zo een dag meer kunnen wensen dan dat je weer volledig “gezond” wordt en je door het wegvallen van de dialyse weer meer tijd krijgt om van de mooie momenten in het leven te genieten. Misschien van het zeilen...?! Ik merk dat jou dat erg ontbreekt en hoop dat dat voor jou snel weer mogelijk zal zijn – natuurlijk op jouw eigen zeilboot! Ik wens jou, dat jou jouw oude kracht spoedig weer terug geschonken wordt. Dit zeg je zo eigenlijk niet. Ik zou zeggen: ..., dat je heel snel weer helemaal de oude bent.
Ik hoop je hebt een mooie dag samen met jouw dierbaren. Geniet ervan!
Dikke knuffel en kus,
Lena

Hallo Lena,
Bijna helemaal goed. Misschien dat andere Nederlanders ook nog wat commentaar kunnen geven.
Gerard

Ungelesener Beitragvon buurtaal » 14.11.2016, 08:23

Ik zou alle jouws" en "jou's" door "je" vervangen.
buurtaal

Ungelesener Beitragvon Haagsehans » 14.11.2016, 18:11

Hiermee ben ik het helemaal eens, dat "jou" klinkt erg naar grammatica en heel stijfjes.
Echter is dat eveneens een gevoelskwestie en als je langer Nederlands schrijft of spreekt wordt dat automatisch beter.
Haagsehans

Zurück zu Übersetzungen - Vertalingen