Tandem gezocht

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Tandem gefraagd

Ungelesener Beitragvon Naturpiratin » 03.10.2014, 16:07

Hallo aan alle!

Ik wil graag meer Nederlands leren, maar allein de woordjes inslijpen is niet genoeg. Darom zoek ik iemand die met mij een beetje oefenen wil. Ik zou zeggen, dat zomaar een beetje praten me veel helpen kan. Aan de andere kant kan ik jullie ook vele dinge toebrengen: Duits (waar dit mijn moeder taal is), Engels, Spaans, Frans, maar ook medizienische planten, permacultur en informationen over het ecologische tuinieren. Dat kan functionieren als wij dat tandem over het indernet maken. Als je ook in Leipzig woont kunnen wij nog andere dingen doen, bij voorbeld: gitaar spelen, met hout werken, inkoken en houdbar maken ...

Is er hier iemand die zo een tandem doen wil?

Groetjes,

Naturpiratin.
Naturpiratin

Re: Tandem gefraagd

Ungelesener Beitragvon Yuna » 03.10.2014, 16:28

Naturpiratin hat geschrieben:Hallo aan alle!

Ik wil graag meer Nederlands leren, maar allein alleen de woordjes inslijpen is niet genoeg. Darom Daarom zoek ik iemand die met mij een beetje oefenen wil. Ik zou zeggen, dat zomaar een beetje praten me veel helpen kan. Aan de andere kant kan ik jullie ook veledingedingen toebrengen: Duits (waar dit mijn moeder taaldat is mijn moedertaal), Engels, Spaans, Frans, maar ook medizienischedit woord bestaat in het Nederlands niet, beter is medische planten, permacultur permacultuur en informationendat is Duits, in het Nederlands is het informatie over het ecologische tuinieren. Dat kan functionieren funcioneren als wij dat tandem over het indernet internet maken. Als je ook in Leipzig woont kunnen wij nog andere dingen doen, bij voorbeld: bijvoorbeeld gitaar spelen, met hout werken, inkoken en houdbar houdbaar maken ...

Groetjes,

Naturpiratin.

Welkom Naturpiratin,

jouw Nederlands is al goed maar let op voor spelfouten. Als je hier in het forum kijkt vind je veel informatie over juiste spelling. Goede uitleg bestaat ook over de klanken. Hier maak je nog enkele fouten maar dat komt goed!

Helaas is het Nederlands ook niet mijn moedertaal, ik heb het een jaar geleden hier begonnen om te leren omdat ik nu in Nederland een opleiding volg. Maar misschien vind je hier ook een Nederlandse tandem.

Groetjes,
Yuna
Yuna

Ungelesener Beitragvon Naturpiratin » 03.10.2014, 21:53

Hallo Yuna,

dankjewel voor het lieve welkom en hartelijk bedankt voor het verbeteren. Mijn spelling is niet zo goet als ik vooral met mijn vriend in Nederland gepraat heb. Het schrijven heb ik net in de laatste weeken geleerd en als je ziet mout ik daar nog veel oefenen.

Jij hebt het Nederlands net voor een jaar begonnen te leren? Is jou moedertaal ook Duits dan? Wat voor een opleiding doe ja dan, dat je niet allein met Engels uitkomt? Toen ik in Nederland was hebben de mensen altijd verzocht Engels met mij te spreken en bijna alle mensen kende dat.

Groetjes,

Naturpiratin
Naturpiratin

Tandem gezocht

Ungelesener Beitragvon Naturpiratin » 03.10.2014, 22:05

Gerard: Dubbele bijdrage in dit thema die ontstaan is omdat er 2 thema's zijn samengevoegd.

Hallo aan alle!

Ik wil graag meer Nederlands leren, maar alleen de woordjes inslijpen is niet genoeg. Daarom zoek ik iemand die met mij een beetje oefenen wil. Ik zou zeggen, dat zomaar een beetje praten me veel helpen kan. Aan de andere kant kan ik jullie ook vele dingen toebrengen: Duits (dat is mijn moedertaal), Engels, Spaans, Frans, maar ook medische planten, permacultuur en informatie over het ecologische tuinieren. Dat kan funcioneren als wij dat tandem over het internet maken. Als je ook in Leipzig woont kunnen wij nog andere dingen doen, bijvoorbeeld: gitaar spelen, met hout werken, inkoken en houdbaar maken ...

Groetjes,

Naturpiratin.
Naturpiratin

Ungelesener Beitragvon Gerard » 04.10.2014, 09:09

Naturpiratin hat geschrieben:...... Het schrijven heb ik net in de laatste weeken geleerd en als je ziet mout ik daar nog veel oefenen.

.....

Klopt :-d

Je schrijft zeker verstaanbaar Nederlands, maar het komt op mij over dat je de teksten snel schrijft zonder je echt zorgen om de juiste spelling te maken. Mag ik je daarom een goede raad geven, Naturpiratin?

1) Gok niet bij het schrijven van Nederlandse woorden dat je de spelling goed hebt, maar zoek de juiste spelling in een (internet) woordenboek op.
2) Koop een simpel Nederlands grammatica boekje en leer dat uit het hoofd.

Op deze manier leer je het Nederlands het meest effectief. Effectiever dan dat mede-forumleden jouw bijdragen verbeteren (dat we overigens graag doen) Succes met het leren van mijn moedertaal.

P.S. Wil je trouwens bijdragen niet dubbel posten? Ik ga ze nu samenvoegen.
Gerard

Re: Tandem gezocht

Ungelesener Beitragvon Yuna » 04.10.2014, 10:26

Hoi Naturpiratin,
ja, mijn moedertaal is Duits. Ik volg in Nederland een opleiding ergotherapie en de voertaal is Nederlands. Daarom wordt aan alle studenten verwacht dat zij de Nederlandse taal beheersen. Aan het einde van jaar één moet iedere student zonder Nederlandse nationaliteit een NT-2 diploma hebben anders mogen zij niet in jaar twee doorstromen. Ik heb mijn NT-2 diploma in februari gehaald. Er zijn hier enkele bijdragen van me uit februari omdat dit forum met de lieve mensen voor mij een goede hulp met het leren was. Misschien ook een grond waarom mijn beste cijfer in het schrijven en mijn laagste in het lezen was.
Sinds ik iedere dag Nederlands praat en schrijf zijn mijn taalvaardigheden heel verbetert en vele fouten in mijn spelling vind ik nu zelf. Dit is alleen maar oefenen. Gerards voorstel woorden in een woordenboek op te zoeken, vind ik heel goed. Probeer het toch een keer bij je eerdere bijdrage. Op deze manier heb ik ook mijn eerste fouten hier gecorrigeerd. Uiteraard zijn er soms nog fouten die ik zelf niet vind en dan zijn hier vele lieve mensen die me verbeteren.

Groetjes,
Yuna
Yuna

Ungelesener Beitragvon Ivo » 10.10.2014, 13:03

Hoi Naturpiratin,

Ik ben nieuw in dit forum wat bedoel je met een Tandem?
Ikzelf kom uit Nederland (Helmond) en zoek iemand waarmee ik mijn duits kan oefenen. Ik ben 3 maanden geleden begonnen Duits te leren.

Wellicht dat ik dan bijvoorbeeld zelf duits schrijf en de duitse(r) schrijft nederlands terug?
We kunnen dan elkaar corrigeren.

Groetjes Ivo.

Und jetzt im Deutsch:....
Hallo Naturpiratin,

Ich bin neu in diesem Forum, was meinst du mit Tandem?
Ich bin Niederländer (ich wohne in Helmond) und ich suche jemand womit ich mein Deutsch üben kann.
Zeit drei Monaten lehre ich Deutsch.

Vielleicht ist es möglich zum Beispiel das ich Deutsch schreibe und die andere Niederländisch schreibt?
Dann können wir einander korrigieren.

Tschüs Ivo.
Ivo

Ungelesener Beitragvon Gerard » 11.10.2014, 08:38

Genau, Ivo. So wie Du es beschreibst wird mit Tandem gemeint.
Gerard

Ungelesener Beitragvon Ivo » 11.10.2014, 16:31

Perfect Gerard

Naturpiratin, zoek je nog een tandem?
Mijn Duits is nog niet zo goed, maar Nederlands corrigeren is uiteraard voor mij geen probleem.

Und jetzt im deutsch:
Naturpiratin, suchst du noch ein Tandem?
Mein deutsch its nicht so gut, aber niederländisch korrigieren ist für mich selbstverständlich keine Probleme.

Tschüs Ivo
Ivo

Zurück zu Tandempartner gesucht - gezocht