Leuke Nederlandse Tandempartner gezocht

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Leuke Nederlandse Tandempartner gezocht

Ungelesener Beitragvon Dorie » 13.03.2013, 18:50

Hoi,
mijn naam is Laura en ik kom uit Duitsland. Ik zou het leuk vinden, als iemand met mij schrijven wil. Ik zoek een Nederlandse Tandempartner omdat ik in school Nederlands leer en de taal heel snoezig vind :-). Maar helaas brengt het onderwijs met het oog op de taal niet veel :-(.
Ik ben 16 jaar oud en nog niet gevorderd. Als iemand ongeveer in mijn leeftijd is en zin heeft met mij te schrijven, dan kunt hij of zij zich melden.
Heel graag zou ik mijn grammatic verbeteren willen en mijn woordenkennis verruimen willen. Naturlijk zou ik ook graag mijn Tandempartner Duits toebrengen, als hij of zij wil.

Ik verheug me op antwoorden.
Groetjes,
Laura

Hey,
mein Name ist Laura und ich komme aus Deutschland. Ich würde es schön finden, wenn jemand mit mir schreiben möchte. Ich suche einen niederländischen Tandempartner, da ich in der Schule Niederländisch lerne und die Sprache sehr niedlich finde :-). Aber leider bringt mir der Unterricht in Hinsicht auf die Sprache nicht so viel :-(.
Ich bin 16 Jahre alt und mein Niederländisch ist noch nicht auf fortgeschrittenen Niveau. Wenn jemand ungefähr in meinem Alter ist und Lust hat, mit mir zu schreiben, dann kann er oder sie sich gerne melden.
Ich würde sehr gerne meine Grammatik verbessern und meinen Wotschatz erweitern. Natürlich würde ich meinem Tandempartner auch gerne Deutsch beibringen, wenn er oder sie möchte.

Ich freue mich auf Antworten.
Viele Grüße,
Laura
Zuletzt geändert von Dorie am 18.03.2013, 16:03, insgesamt 1-mal geändert.
Dorie

Re: Liever Nederlandse Tandempartner gezocht

Ungelesener Beitragvon emigrantegirl » 13.03.2013, 19:04

Ich bin leider schon 35 also nicht in deinem Älter. :-| ;-)
Ich hoffe das diene Aufforderung schnell Erfolg hat!
Sonst kannst du hier im Forum immer irgendetwas schreiben wenn du Lust hast.

LG Inge @)---
emigrantegirl

Ungelesener Beitragvon Dorie » 14.03.2013, 17:12

Joa, ein kleiner Unterschied ist da schon :D
Ich hoffe auch, dass jemand Lust hat mit mir zu schreiben und klar in den nächsten Tagen stöber ich mal das Forum durch. Mal sehen was es da alles zu lesen gibt :-) .
Dorie

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 15.03.2013, 21:43

Hoi Dorie, ich bin auch viel zu alt, aber ich hätte schon eine Frage: wie ist der Titel deines Beitrages gemeint?
Suchst du einen lieben Tandempartner? Dann hättest du "lieve Tandempartner" sagen müssen. Wir Niederländer sind aber etwas zurückhaltend mit dem Adjektiv "lief". Das wählen wir nur wenn wir es "ernst" meinen :-d
Oder suchst du lieber einen NL Tandempartner als einen Dänischen zum Beispiel? Was für einen denn? ;-)
Brinkley

Ungelesener Beitragvon Dorie » 17.03.2013, 18:43

Brinkley hat geschrieben:ich hätte schon eine Frage: wie ist der Titel deines Beitrages gemeint?
Suchst du einen lieben Tandempartner? Dann hättest du "lieve Tandempartner" sagen müssen. Wir Niederländer sind aber etwas zurückhaltend mit dem Adjektiv "lief". Das wählen wir nur wenn wir es "ernst" meinen :-d
Oder suchst du lieber einen NL Tandempartner als einen Dänischen zum Beispiel? Was für einen denn? ;-)

Hey Heleen,

eigentlich war das nur als lieb, also als nett gemeint. :-d
Dorie

Re: Leuke Nederlandse tandempartner gezocht

Ungelesener Beitragvon Gerard » 17.03.2013, 19:02

Hey Laura,

... dan kun je het beste zeggen: Leuke Nederlandse tandempartner gezocht.

Leuk = nett
Substantive worden in het Nederlands altijd met een kleine letter geschreven, behalve als het aan het begin van de zin staat.

Als je jouw eerste bijdrage gaat wijzigen, kun je de titel van jouw thema corrigeren.
Gerard

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 18.03.2013, 10:53

Zo is het beter, Laura, het zag er eerst een beetje uit zoals een kennismakingsadvertentie, huwelijk niet uitgesloten ;-)
Brinkley

Re: Leuke Nederlandse Tandempartner gezocht

Ungelesener Beitragvon Dorie » 18.03.2013, 16:09

Hoi Gerard,

dankje voor je voorstel van verbetering. Ich heb het gewijzigd.

En Heleen: Ne,ne een kennismakingsadvertentie zal het niet zijn :-)) ;-)
Dorie

Ungelesener Beitragvon Gerard » 18.03.2013, 21:57

Dorie hat geschrieben:...

dank je voor je voorstel van verbetering. Ik heb het gewijzigd.

En Heleen: Nee, nee een kennismakingsadvertentie zal het niet zijn :-)) ;-)

;-)
Gerard

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 19.03.2013, 11:57

Gerard hat geschrieben:En Heleen: Nee, nee een kennismakingsadvertentie moet het niet zijn :-)) ;-)
Of liever: een kennismakingsadvertentie was niet de bedoeling.

"Zal" is fout, want dat is hier een hulpwerkwoord voor de toekomende tijd. Maar de aanvraag staat er al...
Brinkley

Ungelesener Beitragvon Wolken » 04.04.2013, 12:08

Hallo Laura!

Ich bin Charlotte, 17 Jahre alt und ich komme aus die Niederlande. Ich werde gern mein Deutsch bessern und auch gerne jemand Niederländisch lernen.
Hast du schon jemand gefunden um mit zu schreiben?

Mit freundlichen Grüßen,
Charlotte
Wolken

Ungelesener Beitragvon Pizzabiene » 04.04.2013, 14:17

Hoi Charlotte,
hier is een Duitse webpagina van de universiteit Bochum, waar je je misschien ook inschrijven kunt :

ta.slf.rub.de/pa/pr/anm.php?lang=nl

Als je kunt zien, zijn er heel veel Duitse, die op een nederlands pratend tandempartner wachten.
Groetjes
Sabine
Pizzabiene

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 04.04.2013, 19:23

Wolken hat geschrieben:Hallo Laura!

Ich bin Charlotte, 17 Jahre alt und ich komme aus den Niederlanden (3e naamval meervoud). Ich würde gern mein Deutsch verbessern und auch gerne jemandem Niederländisch lehren. (lernen = (zelf) leren, lehren = onderwijzen)
Hast du schon jemanden (4e NV enk.) gefunden um mit zu wem du schreiben kannst?

Mit freundlichen Grüßen,
Charlotte

En als Laura al iemand gevonden zou hebben, schrijf je gewoon hier op het forum, Charlotte, wij helpen je graag!
Brinkley

Ungelesener Beitragvon Dorie » 05.04.2013, 13:36

Hoi Charlotte,
dankje voor je nieuws. Het spijt me dat ik jou niet geantwoordt heeft. Ik was in de laatste twee weken op vakantie en heb geen internet gehebt. Ik zou her heel erg leuk vinden met jouw te schrijven. Ik hoop dat je nog zin hebt.
Als ja, hier is mijn Emailadresse: Laura.Wittneben@gmx.de

Ik verheug me op jouw antwoord.

Groetjes,

Laura :-)
Dorie

Ungelesener Beitragvon Dorie » 05.04.2013, 13:40

ok, da habe ich wohl gerade zu schnell reagiert und das Datum falsch gelesen, wann Charlotte mir geschrieben hat. Das war ja erst gestern :-)) und ich dachte schon du wartest jetzt schon lange auf eine Antwort von mir.

Ok, ik heb te snel gereageert. Ik heb gedacht, dat je voor veelen dagen geschreven heeft. Maar dat was erst gisteren :-) Ik heb het datum fout gelezen. Sorry. ;;-)
Dorie

Zurück zu Tandempartner gesucht - gezocht