[Suche] Tandempartner - Niederländisch ;-)

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

[Suche] Tandempartner - Niederländisch ;-)

Ungelesener Beitragvon Goodbyeroutine » 03.01.2010, 14:46

Hoi tezamen!

Ik zou graag mijn nederlandse taalkennis verbeteren willen,
omdat ik het aanstaande jaar naar Nederland wil verhuizen (studie) ;-)

Daarom zoek ik een tandempartner, die misschien ook Duits leren wil.
Ik kan dan jou Duits verbeteren en jij kan misschien mijn Nederlands verbeteren ;-)

Ik ben blij met elke fouten, op die je wijst :-)
Alleen op deze manier kan ik leren, hihi!

Nog enige informaties:
Ik ben 22 jaar en kom uit Mülheim an der Ruhr, dat is in Noordrijn-Westfalen.
Op het ogenblik volg ik een opleiding (pedagoog) in het laatste jaar. ;-)
(voordat ik hopenlijk naar Nederland ga verhuizen ;-))

Misschien tot straks ;-)
Goodbyeroutine

Re: [Suche] Tandempartner - Niederländisch ;-)

Ungelesener Beitragvon noru » 13.02.2010, 11:41

Ik ben ook op zoek naar een nederlandstalige persoon die me wil helpen mijn Nederlands te verbeteren, het liefst via msn of skype. Ik kanj e ook helpen je Duits te verbeteren.
Ik zelf ben 21 jaar oud en woon sinds een half jaar in Nederland. Ik begrijp eigenlijk bijna alles, maar praten en schrijven vind ik nog steeds best moeilijk.

Groetjes en hopelijk is er iemand die er zin in heeft :-)
noru

Ungelesener Beitragvon Gerard » 14.02.2010, 11:18

Dag Noru,

Als je al in Nederland woont, zou je al erg veel mogelijkheden moeten hebben om jouw Nederlands te oefenen. ;-)
De beste oefening is zelf consequent in het Nederlands praten. Ook al word je in het Duits beantwoord, gewoon stug volhouden om Nederlands te praten.

Schrijven kun je natuurlijk in dit forum oefenen. ;-)

In welk deel van Nederland woon je?
Gerard

Ungelesener Beitragvon noru » 29.11.2010, 07:07

ah sorry, heel laat dat antwoord :-
Ik woon in Gelderland en ja, ik kan hier zeker meer Nederlands oefenen dan iemand die niet in Nederland woont, maar ik praat nog steeds te weinig Nederlands en als ik een keer echt veel praat merk ik ook hoe slecht mijn Nederlands eigenlijk is. Bijvoorbeeld zijn er vele woorden die ik wel kan begrijpen, maar niet gebruiken en mijn grammatica :( Ik woon hier nu al voor bijna anderhalf jaar en daarvoor is mijn kennis echt slecht. Ook omdat ik vele dingen in het Engels of in het Duits doe (niet omdat ik het wil, maar soms kan het niet anders) en (bijna) alleen woon, veel moet studeren etc.

Dus als iemand mailtjes wil schrijven of chatten, ik zoek er nog steeds naar iemand, maar het liefst van min of meer mijn leeftijd. En ik help ook graag met het Duits :)

Ja, ik weet, je kunt ook hier in het forum oefenen, maar ik denk dat het... hm... anders is in een forum of privé te schrijven ;)
noru

Ungelesener Beitragvon Rikscha » 29.11.2010, 10:47

Als je geen tandempartner hebt die je kan corrigeren, heb je volgens mij geen baat. Hier op het forum zijn er altijd mensen, die graag met een correctie behulpzaam zijn. Echter moet er van jou de eerste steen gelegd zijn dwz een cursus gevolgd te zijn. Links voor online cursussen vind je hier op het forum te hoop en als je een keer de grammatica systematisch hebt doorgenomen zal je vast ook een verband zien hoe die taal in elkaar zit.

Succes :tu:
Rikscha

Ungelesener Beitragvon noru » 06.12.2010, 10:19

hey, ik heb een beetje het gevoel dat ik me moet verdedigen :-s
Ik zag hier het bericht dat ik meer dan een half jaar geleden had geschreven en het antwoord daarop en wilde even graag op dat antwoord ingaan.
Ik heb al een cursus gevolgd, dus ik ken de theorie grotendeels en ik hoor iedere dag de taal en praat nederlands, maar pas als je echt veel oefent leer je ook een taal goed te gebruiken, krijg je een gevoel voor die taal. En dat ontbreekt me nog steeds een beetje.
Ik weet hoe je een taal leert, ik weet wat een forum is en wat het verschil tussen een forum en iemand met die je privé schrijft is. Voor mij zijn dat verschillende dingen.
Het is niet zo dat ik vertwijfeld op zoek naar iemand ben die met me de taal gaat oefenen. Maar als er iemand zin in heeft, leuk.
Ik kijk hier ook rond in dat forum en zeker ga ik er ook eens iets schrijven, maar ik wil er ook geen inhoudelijke onzin schrijven :-)

Ik hoop dat het zo duidelijker is :-)
noru

Ungelesener Beitragvon Susa » 06.12.2010, 17:36

Volgens mij krijg je hier soms ook antwoorden die niet expres voor jou maar dan ook voor anderen zijn, die misschien ook het idee zouden kunnen krijgen dat een tandempartner een manier zou kunnen zijn om een taal onder de knie te krijgen. Volgens mij bestond helemaal geen reden om je te verdedigen, noru.
Susa
Moderator

Ungelesener Beitragvon noru » 16.12.2010, 09:58

Oh voor mij bleek het (?) dat het antwoord expliciet voor mij bedoeld was. Bedankt voor je uitleg, Susa :-)
Klein misverstand, sorry.
noru

Ungelesener Beitragvon Sven » 04.03.2011, 22:35

Goodbyeroutine: eventueel nog op zoek naar een tandempartner?
Sven

Ungelesener Beitragvon Sven » 05.03.2011, 16:46

Ik heb je privébericht gekregen alleen kan ik het niet lezen. Ik heb nog niet genoeg berichten op het forum om toegang te krijgen tot mijn inbox.
Sven

Ungelesener Beitragvon Goodbyeroutine » 05.03.2011, 18:50

Oh sry, mijn fout. Ik dacht ik had het hier geschreven.

Ik ben altijd op zoek naar leuke tandempartner! :-) Dus: Ja! ;-)
Goodbyeroutine

Ungelesener Beitragvon FryskeTrots » 16.09.2013, 20:57

Nog altijd opzoek naar een Tandempartner? Wellicht kan ik je helpen als Nederlander.
FryskeTrots

Ungelesener Beitragvon Rike » 17.09.2013, 13:42

Hallo Kevin,

ik zoek ook nog steeds iemand, met die ik regelmatig kan oefenen (te schrijven en misschien ook te praten via skype...ik denk mijn uitspraak is nog steeds vreselijk...) en die me corrigeert; ik zou je graag helpen met de Duitse taal.
Ik woon wel niet in je lievelingsstad Keulen, maar vlak bij (Düsseldorf) ;-).
Dus als je geïnteresseerd bent, schrijf toch graag een PN voor de skype naam of het email adres.

Trouwens: de beroep wens (carrière wens? ik heb het woord nergens gevonden) van mijn dochter is het ook, politieagent te worden (maar ze is eerst 11 jaar, dat mag wel nog veranderen ;-) )

Groetjes
Rike

P.S. je kunt de email misschien aan Susa of Gerard sturen, als je nog geen PN mag schrijven / ontvangen ?

1 keer veranderd, dank je wel Gerard
Rike

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 17.09.2013, 14:54

Rike hat geschrieben:Hallo Kevin,

ik zoek ook nog steeds iemand, met wie ik regelmatig kan oefenen (_ schrijven en misschien ook _ praten via skype...ik denk dat mijn uitspraak _ nog steeds vreselijk is...) en die me corrigeert; ik zal je graag helpen met de Duitse taal.
Ik woon wel niet in je lievelingsstad Keulen, maar vlak bij (Düsseldorf) ;-).
Dus als je geïnteresseerd bent, schrijf maar een PN voor de skype naam of het email adres.

Trouwens: de beroepswens (carrière wens? ik heb het woord nergens gevonden) van mijn dochter is _ ook, politieagent te worden (maar ze is eerst 11 jaar, dat kan wel nog veranderen ;-) )

Groetjes
Rike

P.S. je kunt de email misschien aan Susa of Gerard sturen, als je nog geen PN mag schrijven / ontvangen ?
Een paar kleine correcties, Rike :kiss:
Brinkley

Ungelesener Beitragvon Rike » 17.09.2013, 15:17

Hartstikke bedankt Heleen :kiss:
Rike

Ungelesener Beitragvon FryskeTrots » 17.09.2013, 18:43

Hallo Rike,

Ik zal Susa even een Pb'tje sturen met mijn mail-adres.
Uiteraard kan ik je helpen. Het kan wat mij betreft via Skype, mail of iets anders. Mogelijkheden te over, wat dat betreft.
Düsseldorf is niks mis mee hoor ;-)

Wat betreft die vraag over het gewenste beroep: het woord 'droombaan' kan of haar 'beroepskeuze'.
In Nederland zeggen we over het algemeen: 'later zou ik graag Politieagent willen worden'. Maar ik kan je daar wel mee verder helpen.

Groeten van Kevin
FryskeTrots

Ungelesener Beitragvon FryskeTrots » 17.09.2013, 19:05

@ Rike:

Zie mijn meest actuele post >

Groeten Kevin
Zuletzt geändert von FryskeTrots am 17.09.2013, 21:26, insgesamt 1-mal geändert.
FryskeTrots

Ungelesener Beitragvon Susa » 17.09.2013, 19:29

Als je zo actief doorgaat, Kevin, ben je morgen al volledig lid van het forum en kun je ook van de pb-functie gebruik maken :tu:
Susa
Moderator

Ungelesener Beitragvon FryskeTrots » 17.09.2013, 20:12

Dat is wel mijn streven Susa ;-) Ik wil dat ook actief blijven doen. Leuk om met Duitse mensen in contact te kunnen komen en ze wellicht van dienst te kunnen zijn wat betreft het leren van de Nederlandse taal.

Groetjes Kevin
FryskeTrots

Ungelesener Beitragvon Susa » 17.09.2013, 20:21

Fijn :tu:

En graag alle fouten corrigeren die je tegenkomt, Kevin ;-)
Susa
Moderator

Ungelesener Beitragvon FryskeTrots » 17.09.2013, 21:02

Zal ik doen Susa ;-) Ik probeer ook waarnodig mijn kennis te delen.
FryskeTrots

Ungelesener Beitragvon FryskeTrots » 17.09.2013, 21:27

@ Rike: je hebt een Privé bericht. Sinds vandaag vrijgesteld van mijn -25 restricties :tu:

Groetjes van Kevin
FryskeTrots

Ungelesener Beitragvon Rike » 18.09.2013, 05:42

Goedemorgen Kevin,

dank je wel :) (ook voor het woord dat ik heb gezocht :-))

Groetjes

Rike
Rike

Ungelesener Beitragvon Goodbyeroutine » 10.12.2013, 23:00

Wat raar om mijn verzoek nu eens weer te zien.. :-o
Een beetje verschrikkelijk :D
Goodbyeroutine

Ungelesener Beitragvon Susa » 10.12.2013, 23:07

Nee, bijna vier jaar oud ;-)
Susa
Moderator

Zurück zu Tandempartner gesucht - gezocht