Nederlandse Tandempatner gezocht

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Nederlandse Tandempatner gezocht

Ungelesener Beitragvon Hagrit » 23.02.2013, 22:40

Ik zoek iemand, die uit Amsterdam of de buurt van Amsterdam komt en met wie ik via Skype of E-Mail chatten of mailen kan. Amsterdam, omdat het mijn lievelingsstad is. Ik moet er elke jaar minstens een keer naar toe.

In 2006 heb ik ongeveer 2 jaar in Nederland gewerkt en tussendoor een beetje Nederlands geleerd. Dat vond ik zo leuk dat ik nu al sinds 5 jaar een cursus Nederlands op de Volksuniversiteit volg. Ik heb nu niveau B2/C1 bereikt.

Om mijn Nederlands verder te verbeteren luister ik elke morgen naar de Nederlandse radio en lees veel Nederlandse boeken. Gelukkig heeft onze openbare bibliotheek een Nederlandse afdeling, niet groot, maar ik wil maar niet zeuren.

Ik ben 38 jaar oud en woon vlakbij de Duits-Nederlandse grens op de hoogte van Roermond.

Mijn skype-naam is hagrit5.

Ben benieuwd of iemand is geïnteresseerd.
Hagrit

Re: Nederlandse Tandempatner gezocht

Ungelesener Beitragvon Gerard » 24.02.2013, 10:32

Hallo Hagrit,

Jouw Nederlands lijkt me erg goed. Ik heb bijna geen fout kunnen ontdekken in jouw bovenstaande bijdrage. Het actief bezig zijn met een vreemde taal is, volgens mij, de beste manier om die taal onder de knie te krijgen.
Nu hoop ik voor jou dat je een tandemparter vindt, die aan jouw profiel voldoet.

Sprache - Taal:
"op de hoogte van Roermond" kun je beter vervangen door "ter hoogte van Roermond"
Gerard

Ungelesener Beitragvon Hagrit » 24.02.2013, 12:16

Bijna geen fout? Je mag me graag verbeteren als je wilt. :-d
Hagrit

Ungelesener Beitragvon Gerard » 24.02.2013, 13:33

Dat deed ik toch? :-?
Gerard

Ungelesener Beitragvon Dirk_1972 » 24.02.2013, 13:59

Hagrit hat geschrieben:Ik moet er elk_ jaar minstens een keer naar toe.

Succes, Hagrit! Amsterdam vind ik ook een van de meest gezellige steden in Europa.

@Gerard, volgens mij heb je te vaak naar Heino geluisterd en je te grondig in het Deutschtum verdiept. :-p

edit: ik zit nu nog even te denken over of het naartoe of naar toe moet zijn. qua gevoel zou ik zeggen 'naartoe, toch? Gerard, zet ajb ff je Nederlands denkende brein aan.
Dirk_1972

Ungelesener Beitragvon Gerard » 24.02.2013, 14:23

"naar toe" is correct, Dirk. En "elke jaar" is natuurlijk hartstikke fout. Dom, dom ,dom van me dat ik dit niet gezien heb. ;-) Ik heb slechts "op de hoogte van Roermond" ontdekt. Door mijn rechts radicale en reactionaire interesse in het pure Duitse lied ben ik van de Nederlandse taal hedentendage slechts oppervlakkig op de hoogte :-p
Gerard

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 25.02.2013, 17:12

Pas maar op Gerard, straks gelooft iemand deze bullshit nog!
Brinkley

Zurück zu Tandempartner gesucht - gezocht