Nederlandse tandempartner in het roergebied gezocht

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Nederlandse tandempartner in het roergebied gezocht

Ungelesener Beitragvon Kami » 05.01.2013, 00:18

Goedenavond allemaal,

als de titel al zegt, zoek ik een Nederlandse tandempartner. Ik woon in Dortmund en leer sinds enkele manden Nederlands in een taalcursus. Omdat ik in de lessen niet zo vele mogelijkheden heb, om zelf te praten en te schrijven, wil ik nu graag met de hulp van een andere persoon mijn Nederlands verbeteren. Bovendien vind ik ook de Nederlandse cultuur helemaal interessant.
Mailtjes schrijven, skypen of ontmoeten zijn allemaal mogelijk.
Natuurlijk kan ik jou ook graag met jouw Duits helpen!

Het is niet belangrijk of je een man of een vrouw, jong of niet mer zo jong bent. Ik zie naar ieder antwoord uit!

Ik wacht op jou! :-)

Lieve groeten
Kami
Kami

Re: Nederlandse tandempartner in het roergebied gezocht

Ungelesener Beitragvon Goodbyeroutine » 05.01.2013, 00:30

Goedenavond Kami! :-)

Wat ook helemaal kan: Bezoek een Nederlandse cafeetje/ kroeg in het roergebied. Ik ken bijvoorbeeld "De Prins" in Essen. Daar zijn altijd veel Nederlanders (tenminste als ik er was) :-)

Succes met het zoeken!
Goodbyeroutine

Ungelesener Beitragvon Susa » 05.01.2013, 14:32

Welkom Kami en succes. Naar wat ik weet, komen niet veel tandem-contacten tot stand via dit forum maar je zou een mailadres kunnen achterlaten dat iemand die hier niets wil schrijven desondanks met jou contact kan opnemen.

Wat al jouw taalvragen enz. betreft helpen we je graag op het forum. Het zou leuk zijn als je hier soms wilt meedoen.
Susa
Moderator

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 07.01.2013, 12:37

Hoi Kami, veel succes bij het zoeken. Maar als je niemand zou vinden, kun je ook gewoon hier bijdragen posten. Probeer het zo goed mogelijk te doen met behulp van een woordenboek en de links uit onze linkverzameling. De foutjes die er dan nog inzitten, halen we er samen uit.
Ach ja, nog een kleinigheidje: "lieve groeten" zeg je in het NL eigenlijk niet. Groeten, groetjes, hartelijke groet(en) of , maar dan alleen aan familie en héél goede vrienden: liefs.
Brinkley

Zurück zu Tandempartner gesucht - gezocht