Gibt es solche Agenturen auch in den Niederlanden?

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Gibt es solche Agenturen auch in den Niederlanden?

Ungelesener Beitragvon Schlumpi1979 » 23.12.2016, 10:10

Liebe Forenmitglieder,

ich spiele nun mit dem Gedanken, nächstes Jahr in die Niederlande auszuwandern.

Gibt es eigentlich in NL auch Agenturen, die einem Neuankömmling etliche Behördengänge abnehmen und somit den Umzug erleichtern (so wie in Spanien die Gestoria)?
Wenn ja: Wie heißen diese Agenturen in NL?

Vielen lieben Dank im Voraus!

LG,

Ricardo!
Schlumpi1979

Re: Gibt es solche Agenturen auch in den Niederlanden?

Ungelesener Beitragvon Gerard » 23.12.2016, 12:02

Hallo Ricardo,

Omdat je naar Nederland wil emigreren, geef ik je een antwoord in het Nederlands ;-)
Bij mijn weten zijn er geen instanties die jou het werk afnemen. Je kunt het internet raadplegen (google eens naar Nach Holland auswandern)
Moeilijk is het niet. Als EU burger kun je direct een huis of woning huren of kopen. Zodra je er woont moet je je binnen 4 dagen bij de gemeente waar je woont, aanmelden. Daar krijg je een BSN nummer (Burger Service Nummer) die je nodig hebt voor vele zaken. (onder andere om te kunnen werken)
Onlangs ben ik van Nederland naar Duitsland verhuisd en dat ging erg soepel. Het moeilijkste is nog om visa te kunnen krijgen. Voor mijn werk moet ik vaak op reis en om als Nederlander bij een Chinees consulaat in Duitsland een visum te kunnen aanvragen moet je onder andere een Einwanderungserlaubnis hebben. Dit wordt door de gemeente waar ik in D woon, afgegeven. Maar in het Klein-Kleckersdorf waar ik woon, kijken ze me vreemd aan als ik een nieuw formulier vraag. " Sie haben doch eins?" "Stimmt, jedoch darf das Formular nicht älter als 3 Monate sein."

Bovendien bespaar je je een hoop moeilijkheden als je nog, vlak voordat je naar Nederland vertrekt, nog snel in Duitsland een paspoort haalt. Ook al is het huidige nog lang geldig.

Succes met jouw plannen.
Gerard

Zurück zu Fragen der Gäste - Vragen van gasten