Niederländische Witze - Nederlandse moppen

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Niederländische Witze - Nederlandse moppen

Ungelesener Beitragvon Admina » 21.07.2009, 17:20

Poste hier ...
Laat hier zien ...

Niederländische Witze

Nederlandstalige moppen
Admina
Site Admin

Re: Niederländische Witze - Nederlandse moppen

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 10.12.2009, 09:14

Nou, dan begin ik maar, met een mop uit de rubriek "joodse humor", zeer geliefd in NL. De hoofdpersonen zijn meestal Sam, Moos en Bram, de vrouwen heten meestal Saar of Selma.

Saar heeft een prachtig horloge van haar man gekregen, helemaal bezet met briljanten en robijnen. Maar geen van de dames van haar bridgeclub laat ook maar merken, dat ze het gezien heeft, laat staan dat één van hen er iets over zegt.
Saar draait met haar pols, gesticuleert dat het een aard heeft, maar scoort geen effect.
Dan houdt ze het niet meer uit en zegt midden in de robber: "Het spijt me wel, ik moet nu echt weg, het is al 10 robijnen over m'n grote briljant!"
Brinkley

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 10.12.2009, 09:48

En nog één:

Moos zit in zijn stamcafé te zuchten en te steunen met zijn hoofd in zijn handen.
"Wat is er aan de hand?" vraagt zijn vriend Sam.
"Zo'n sof", zegt Moos, "drie weken geleden is mijn opa overleden en hij heeft me 100.000€ nagelaten. Veertien dagen geleden is mijn oudtante overleden en die heeft me 50.000€ nagelaten."
"Ja, en waarom steun je dan zo? vraagt Sam stomverbaasd.
Moos haalt z'n schouders op en zegt:"Deze week nog niks..."
Brinkley

Ungelesener Beitragvon Susa » 10.12.2009, 19:24

:-))

Een aap geeft een cadeau aan een ijsbeer. Dus die ijsbeer maakt het pak open en er springt een kikker uit.
Vraagt die aap: "Ben je geschrokken?"
"Hoe weet je dat?" vraagt die ijsbeer.
Zegt die aap: "Je ziet wat wit!"
Susa
Moderator

Ungelesener Beitragvon Susa » 12.12.2009, 16:06

Ik wil naar de derde klas

De juf vroeg hem : "Pietje , wat is jouw probleem ?"
Pietje antwoordde: "Ik ben veel te slim voor de 1e klas. Mijn zusje zit in de derde klas maar ik weet veel meer dan zij en dus moet ik óók eigenlijk naar de 3e klas". De juffrouw vond dat een moeilijke kwestie en zij sprak daarover met de directeur. Terwijl Pietje buiten het kantoor van de directeur moest wachten legde de juffrouw het probleem aan hem uit. "Laat hem maar binnenkomen, dan zal ik hem even persoonlijk testen " zei de directeur.. "Als hij ook maar èèn vraag niet kan beantwoorden dan blijft hij gewoon in de 1e klas". De juffrouw ging hiermee akkoord en Pietje mocht binnenkomen, en hem werd duidelijk gemaakt wat de bedoeling van die test was. De directeur: "Hoeveel is 3 x 3"? Pietje:s " 9" Directeur: "Hoeveel is 6 x 6 ?" Pietje; "36"
En zo beantwoorde Pietje alle vragen die eigenlijk een derde klasser pas behoorde te weten. De directeur keek de juffrouw aan en zei "Ik denk dat Pietje best wel naar de 3 klas kan gaan" Maar de juffrouw twijfelde nog steeds en vroeg of ze óók nog een paar vragen mocht stellen. De directeur ging hiermee akkoord en de juffrouw stelde haar eerste vraag:
"Waarvan heeft een koe er vier, terwijl ik er maar twee heb?" Pietje: "benen"
De Juffrouw; "Wat heb jij in je broek en ik niet?" Pietje: "Zakken"
De Juffrouw: "Wat begint met een K en eindigt met een T, is behaard, ovaal en smakelijk?" Pietje: "een Kokosnoot"
Intussen zakte de mond van de directeur ver open van verbazing.
De juffrouw vervolgde met: "wat gaat er hard en stijf naar binnen en komt er zacht en slap uit?" Pietje: "kauwgum"
De Juffrouw: "Wat doe een man rechtopstaand, een vrouw zittend en een hond op drie poten?" Pietje; "Een hand geven"
De Juffrouw: "noem een Engels woord dat begint met een F en eindigt met een K" Pietje; "Firetruck"
De directeur zuchtte heel diep en zei: "Laat hem maar naar de vijfde klas gaan, want die laatste zes vragen had ik al allemaal fout".
Susa
Moderator

Ungelesener Beitragvon Unverhofft » 30.12.2009, 12:24

"Gaat u in 2010 weer op reis?"
"Jazeker! Dit jaar zijn we op wereldreis geweest. In het aanstaande jaar gaan we ergens anders naartoe."

Bild
Unverhofft

Ungelesener Beitragvon Gerard » 02.01.2010, 20:37

Een file? Dat moet wel heel iets moois zijn: Ze staan ervoor in de rij
Gerard

Ungelesener Beitragvon Unverhofft » 04.01.2010, 16:30

Op de avond voor haar verjaardag ligt Maria in bed te lezen.
"Zet eindelijk het licht uit", maant haar moeder.
"Gaat niet", antwoordt Maria. "Ik moet het boek in ieder geval vandaag aflezen. Morgen ben ik elf en op de boekband staat: 'Voor acht- tot tienjarigen!" :-d
Unverhofft

Ungelesener Beitragvon cheshire cat » 10.01.2010, 21:50

x
Zuletzt geändert von cheshire cat am 14.02.2010, 19:25, insgesamt 1-mal geändert.
cheshire cat

Ungelesener Beitragvon Hans Sterling » 11.01.2010, 13:55

Unverhofft hat geschrieben:Op de avond voor haar verjaardag ligt Maria in bed te lezen.
"Gaat niet", antwoordt Maria. "Ik moet het boek in ieder geval vandaag aflezen. Morgen ben ik elf en op de boekband staat: 'Voor acht- tot tienjarigen!" :-d

In het Nederlands wordt het licht niet uitgezet, maar uitgedaan, Reimar.
Dus: ''Doe eindelijk het licht uit'', maant haar moeder.

En ''aflezen'' moet ''uitlezen'' zijn.

Verder is alles perfect. :-)
Hans Sterling

Ungelesener Beitragvon Unverhofft » 11.01.2010, 16:37

Heb ik nota van genomen. Bedankt, Hans! :-)
Unverhofft

Ungelesener Beitragvon Susa » 11.01.2010, 23:11

Bij opgravingen in de Duitse bodem tot op een diepte van 100 meter hebben Duitse wetenschappers resten gevonden van koperdraden, met een geschatte leeftijd van 1000 jaar.
De Duitsers trokken hieruit de conclusie dat hun voorouders reeds 1000 jaar geleden beschikten over een koperen communicatienetwerk.

Om niet achter te blijven zijn Nederlandse wetenschappers ook hun bodem gaan afgraven waarbij ze op een diepte van 200 meter resten van glasvezels aantroffen.
Deze vezels bleken na onderzoek zo een 2000 jaar oud te zijn, waaruit de Nederlanders concludeerden dat hun voorouders reeds 2000 jaar geleden al een zeer geavanceerd digitaal glasvezel netwerk in gebruik hadden. En dat zo`n 1000 jaar vóór de Duitsers ...

Een week later hebben de Belgen het volgende rapport gepubliceerd: Bij opgravingen in de Belgische bodem, tot op een diepte van 500 meter, hebben Belgische wetenschappers helemaal niets gevonden.
De Belgen concluderen hieruit dat 5000 jaar geleden de oude Belgen reeds beschikten over een draadloos netwerk .
Susa
Moderator

Ungelesener Beitragvon Gerard » 12.01.2010, 21:03

Susa hat geschrieben:Bij opgravingen in de Duitse bodem tot op een diepte van 100 meter hebben Duitse wetenschappers resten gevonden van koperdraden, met een geschatte leeftijd van 1000 jaar.
De Duitsers trokken hieruit de conclusie dat hun voorouders reeds 1000 jaar geleden beschikten over een koperen communicatienetwerk.

Om niet achter te blijven zijn Nederlandse wetenschappers ook hun bodem gaan afgraven waarbij ze op een diepte van 200 meter resten van glasvezels aantroffen.
Deze vezels bleken na onderzoek zo een 2000 jaar oud te zijn, waaruit de Nederlanders concludeerden dat hun voorouders reeds 2000 jaar geleden al een zeer geavanceerd digitaal glasvezel netwerk in gebruik hadden. En dat zo`n 1000 jaar vóór de Duitsers ...

Een week later hebben de Belgen het volgende rapport gepubliceerd: Bij opgravingen in de Belgische bodem, tot op een diepte van 500 meter, hebben Belgische wetenschappers helemaal niets gevonden.
De Belgen concluderen hieruit dat 5000 jaar geleden de oude Belgen reeds beschikten over een draadloos netwerk .

Sinds wanneer ligt Emden in België? ;-)
Gerard

Ungelesener Beitragvon Susa » 16.01.2010, 14:56

Het is een kille doordeweekse dag midden in de winter en een vrachtwagenchauffeur stopt met zijn wagen voor een rood verkeerslicht.
Plotseling stopt er een wagen naast hem en een blond grietje roept vanuit haar wagen: "Hallo meneer, ik ben Linda...En u verliest uw lading!", maar tegelijkertijd springt het verkeerslicht op groen en de chauffeur geeft gas.
Bij het volgende verkeerslicht moet de chauffeur weer vaart minderen en opnieuw gaat het blondje naast hem staan. "Meneer, ik ben Linda.. En u verliest uw lading!", maar opnieuw trekt de chauffeur op zonder ook maar op het blonde grietje te letten.
Het geluk zit hem echter niet mee, want ook voor de derde keer staan de verkeerslichten op rood en stopt hij netjes.
Het blondje, intussen behoorlijk op haar teentjes getrapt, gooit haar auto voor de vrachtauto, stapt uit en roept naar de chauffeur: "Dit is nu al de derde keer... Ik ben Linda, en u verliest uw lading!!!..."
Waarop de chauffeur zijn raam open draait en roept: "Ja, stomme trut...Ik ben Theo en ik strooi zout!!". :-j
Susa
Moderator

Ungelesener Beitragvon miss_mermelada » 16.01.2010, 21:27

Susa hat geschrieben:Het is een kille doordeweekse dag midden in de winter en een vrachtwagenchauffeur stopt met zijn wagen voor een rood verkeerslicht.
Plotseling stopt er een wagen naast hem en een blond grietje roept vanuit haar wagen: "Hallo meneer, ik ben Linda...En u verliest uw lading!", maar tegelijkertijd springt het verkeerslicht op groen en de chauffeur geeft gas.
Bij het volgende verkeerslicht moet de chauffeur weer vaart minderen en opnieuw gaat het blondje naast hem staan. "Meneer, ik ben Linda.. En u verliest uw lading!", maar opnieuw trekt de chauffeur op zonder ook maar op het blonde grietje te letten.
Het geluk zit hem echter niet mee, want ook voor de derde keer staan de verkeerslichten op rood en stopt hij netjes.
Het blondje, intussen behoorlijk op haar teentjes getrapt, gooit haar auto voor de vrachtauto, stapt uit en roept naar de chauffeur: "Dit is nu al de derde keer... Ik ben Linda, en u verliest uw lading!!!..."
Waarop de chauffeur zijn raam open draait en roept: "Ja, stomme trut...Ik ben Theo en ik strooi zout!!". :-j

:rofl: hahaha die moet ik onthouden
miss_mermelada

Ungelesener Beitragvon Haagsehans » 17.01.2010, 14:41

Een man komt een bar binnen met een kanariepietje in een kooitje, en gaat rustig op een barhocker zitten en bestelt een drankje.
De barkeeper vraagt hem: Waarom heb je dat kanariepietje bij je ?
Oh, zegt die man, dat is een hele bijzondere vogel en die heb ik altijd bij me, waarop de barkeeper tegen hem zegt: Wat kan dat vogeltje dan wel ?
De man zegt heel duidelijk: Mijn kanariepietje kan elke vrouw fantastisch bevredigen.
Een vrouw die naast de man zit, luistert heel aandachtig mee en vraagt hem of dat vogeltje haar ook kan bevredigen.
De man kijkt haar onderzoekend aan en zegt: Ik geloof niet dat mijn kanariepietje daar problemen mee zal hebben en stelt haar voor mee naar zijn huis toe te gaan om zijn belofte waar te maken.
Bij de man thuis aangekomen, zegt de man: Kleed je maar uit en ga maar liggen en nadat de vrouw spiernaakt op de couch ligt, zet hij zijn kanariepietje op de buik van de vrouw neer, waarna de vrouw al trilt van de zenuwen, maar er gebeurt verder niets.
Het vogeltje zit maar een beetje duf te kijken en de vrouw wil net weer opstaan, maar de man pakt het vogeltje en zet hem op de tafel ernaast en zegt heel woest tegen zijn kanariepietje: Let nu goed op, ik laat het je nog één keer zien hoe het gaat !!!!!
Haagsehans

Ungelesener Beitragvon Anne Witt » 18.01.2010, 14:26

Liggen twee baby´s in de wieg zegt de één:" Ik ben een jongetje". Zegt de ander: "Hoe weet je dat?" Zegt die eene weer.: "Nou, dat kan ik je laten zien als de moeders de kamer uit zijn." Dus even later zijn de moeders de kamer uit, zegt de één weer tegen de ander: " Laat je het nu zien?" Waarop de ene zegt en hij trekt de deken heel langzaam weg:
"Kijk, ik heb blauwe sokjes aan!"
LG Anne :O3
Anne Witt

Ungelesener Beitragvon Susa » 19.01.2010, 20:33

Hij: Laten we er eens een mooi weekend van maken.

Zij: Da's een fantastisch idee ! !

Hij: Goed, dan zien we elkaar maandag weer ! ! !

;-)
Susa
Moderator

Ungelesener Beitragvon Gerard » 19.01.2010, 23:27

Twee managers roepen de secretaresse bij hun. "We hebben het erover gehad, Marjan, maar je hoeft maandag niet terug te komen" zegt één van de managers. "Geeft niet, hoor," zegt de secretaresse, "Tot dinsdag"
Gerard

Ungelesener Beitragvon Unverhofft » 22.01.2010, 12:00

Hans Sterling hat geschrieben:
Unverhofft hat geschrieben:Op de avond voor haar verjaardag ligt Maria in bed te lezen.

In het Nederlands wordt het licht niet uitgezet, maar uitgedaan, Reimar.
Dus: ''Doe eindelijk het licht uit'', maant haar moeder.

En ''aflezen'' moet ''uitlezen'' zijn.

Verder is alles perfect. :-)

Bedankt, Hans! Ben ik nu pas weer tegengekomen. :tu:
Unverhofft

Ungelesener Beitragvon Anne Witt » 22.01.2010, 13:17

"Komt een man voor het eerst bij de dokter. En op de deur van die dokter staat: "Eerste consult 30 €, tweede consult 20 €." Waarop de man naar binnen stapt en zegt: "Goedemorgen dokter, daar ben ik weer!"
Anne Witt

Ungelesener Beitragvon Unverhofft » 22.01.2010, 13:33

Bild
Unverhofft

Ungelesener Beitragvon Anne Witt » 22.01.2010, 14:07

Unverhofft hat geschrieben:Bild

Wat beteken dit, Reimar?
LG Anne :-(
Anne Witt

Ungelesener Beitragvon Unverhofft » 22.01.2010, 14:58

Ik zou zeggen: adhesie betuigen door met de voeten trappelen, Anne.
Hij heeft me bevallen, de grap!

Bild
Unverhofft

Ungelesener Beitragvon Anne Witt » 23.01.2010, 15:39

Bedankt Reimar!
Wil je nog een mop?

" Een man bestelt tegelijk vier borreltjes in een café en de barman vraagt hij: " Waarom bestelt u nou toch steeds vier borreltjes?"
Zegt de man: " Nou, drie broers van mij die wonen in Australie. En wij hadden afgesproken om elke dag om vijf uur een borreltje te gaan drinken."
Maar op een dag bestelt die man drie borreltjes. Dus die barkeeper vraagt: " Is er wat gebeurd met een van uw broers?"
"Nee," zegt de man, "maar ik mag niet meer drinken van de dokter."
LG Anne :O3
Anne Witt

Nächste

Zurück zu Land und Leute - Het land en de mensen