TV-Tipps / tv-tips

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Re: TV-Tipps / tv-tips

Ungelesener Beitragvon Unverhofft » 24.01.2016, 16:37

Opgelet! Vanavond vanaf 20:15 uur op WDR-TV: "Wunderschön!" La Palma - Zauberinsel im Atlantik. Wellicht zou het kunnen dat we in deze tv-bijdrage ons Haags Hansje krijgen te zien, die naar mijn weten pas onlangs een paar weken met vakantie op dit eiland heeft doorgebracht. ;-) :tu:
Unverhofft

Ungelesener Beitragvon Saylana » 24.01.2016, 16:59

Bedankt voor de tip. Ik ga de uitzending ook kijken. :tu:
Saylana

Ungelesener Beitragvon Haagsehans » 24.01.2016, 17:27

Hartelijk dank voor deze tip Reimar, vanmorgen werd ik er ook al op attent gemaakt door mijn jongste zoon, en Martina vind het nu zeker ook heel leuk.
Eind februari gaan we er weer een maandje naartoe.
Haagsehans

Ungelesener Beitragvon Saylana » 24.01.2016, 19:18

Dus gaan we al met z'n drieën vanavond voor de televisie zitten om naar die uitzending te kijken. Ik zal een glasje wijn drinken en me op de volgende vakantie verheugen.
Saylana

Ungelesener Beitragvon Gerard » 04.03.2016, 14:33

Ik ben op dit moment in Azie onderweg en onlangs heb ik kennisgemaakt met de Duitse variant van CNN, namelijk DW.COM (Deutsche Welle)
Dit station zendt engelstalige nieuws- en achtergrondinformatie programma's uit over Duitsland, Europa en de wereld. Het is lang niet zo schreeuwerig als CNN of Al Jazeera en erg informatief. Mochten jullie ook eens interesse hebben en DW kunnen ontvangen, dan is het zeker aan te bevelen.
Gerard

Ungelesener Beitragvon Reinhard » 05.03.2016, 09:11

Dat waren al in mijn jeugd in principe de twee radiostations, die de BRD op de radio buiten de grenzen vertegenwoordigden: de Deutsche Welle, expres als Buitenlandse radiodienst opgezet, en de Deutschlandfunk, die meer de DDR met informaties (en subtiele propaganda natuurlijk) bediende.

Ik vond beiden eigenlijk niks, vertegenwoordigden ze toch erg behoudende posities, echt zo wat "staatstragende Dienste", in de lijn van de destijdse regering in de koude oorlog. Maar ik heb er al jaren niet meer naar geluisterd ...
Reinhard

Ungelesener Beitragvon Brinkley » 05.03.2016, 18:50

Wisten jullie, dat je met behulp van de "Deutsche Welle" gratis Duits kunt leren? Kijk maar hier
En je kunt ook naar langzaam gesproken nieuwsberichten luisteren, als je de gewone snelheid nog niet kunt volgen, hier
Brinkley

Vorherige

Zurück zu Land und Leute - Het land en de mensen