Uitstapje of reis naar (D) in planning?

Suche im Wörterbuch von Uitmuntend / Zoek in het woordenboek van Uitmuntend 
(www.uitmuntend.de)

Uitstapje of reis naar (D) in planning?

Beitragvon Dirk_1972 » 10.03.2010, 12:45

Moin Moin,

als je toevallig in de tijd van 19.3/18.4. onder de rook van Hamburg bent, mag je in geen geval het "Hamburger Domfest" missen. Uiteraard gaan de touristen daarna gewoon in richting "Reeperbahn" die vlak bij is. Wij noemen deze wijk "Die sündigste Meile der Welt." :party:

lg Dirk
Beste groetjes!
Dirk :-)
Dirk_1972
Mitglied

Re: Uitstapje of reis naar (D) in planning?

Beitragvon -felyrops- » 10.03.2010, 13:02

Wat is daar zondig aan Dirk? Ik dronk er een lekker glaasje bier in een oben-ohne Stübe.
En zijn de Beatles daar niet opgetreden voor hun eerste concert in Duitsland?
Alles raakt men beu, behalve kennis vergaren. (On se lasse de tout, excepté de connaître.)
-felyrops-
Mitglied

Beitragvon Dirk_1972 » 10.03.2010, 13:21

Moin Paul,

ja, je hebt gelijk en dus is er eens idd een Beatles-monument worden opgericht, wanneer weet ik net niet. Maar het ziet lekker uit en de touristen hebben plezier erin, maken fotos enz...

Wat is daar zondig aan Dirk? Ik dronk er een lekker glaasje bier in een oben-ohne Stübe.

:tu: :-)) Heel goed. Wat er zondig aan zou kunnen zijn wil ik liever aan een dominee overlaten om dat te beoordelen. Voor mij is het erder grappig en humoristisch. Ik ben er sowieso van overtuigd dat liefde en seks geen zonde is, integendeel goed voor jouw ziel.

lg Dirk
Beste groetjes!
Dirk_1972
Mitglied

Beitragvon Dirk_1972 » 11.05.2010, 17:04

Ben je ooit Duitsers in je reele leven tegengekomen en je vondt ze een beetje raar? Kon je hun gedragen niet begrijpen? Misschien heb je gedacht dat Duitsers trouwens toch op de ene of andere manier gek zijn?

Hier vind je 10 tips om Duitsers te begrijpen. :-p

lg Dirk
Beste groetjes!
Dirk_1972
Mitglied

Beitragvon -felyrops- » 11.05.2010, 17:45

Een dergelijk lijstje kun je voor elk land opmaken. Voor sommige landen zullen er zelfs meer dan 10 raadgevingen nodig zijn. Voor de Grieken is voorlopig één goede raad primordiaal: "Φιλιι Γρεκι, παρακαλο, betaal ons terug, hé..."
Alles raakt men beu, behalve kennis vergaren. (On se lasse de tout, excepté de connaître.)
-felyrops-
Mitglied

Beitragvon Brinkley » 12.05.2010, 17:08

Dirk_1972 hat geschrieben:Ben je ooit Duitsers in je reele leven tegengekomen en je vondt ze een beetje raar? Kon je hun gedragen niet begrijpen? Misschien heb je gedacht dat Duitsers trouwens toch op de ene of andere manier gek zijn?

Hier vind je 10 tips om Duitsers te begrijpen. :-p

lg Dirk

Leuk lijstje, Dirk!

Bij punt 4 moest ik even lachen. De drie (of twee, afhankelijk van de regio) zoenen, waar de Duitsers zo van op kijken... Ik ben destijds behoorlijk geschrokken van de duitse manier van begroeten van vrienden. Je wordt stevig omarmd, echt met kracht tegen de ander aangetrokken, en daarbij stevig over je rug gewreven! Ik ben er nu aan gewend en vind het uitstekend, maar in het begin was het me wel eens een beetje tè intiem. Dit doen ze weliswaar alleen met vrienden en familie, maar toch moest ik er even aan wennen. Groningse, hè?

Bij punt 5, de grapjes moet je ook zeer regionaal kijken. Ik heb in een heel aantal gebieden in Duitsland gewoond, en er zijn plaatsen, waar de mensen hun tanden niet uit elkaar krijgen en ze nooit met een vreemde zullen spreken, laat staan een grapje maken. Maar vanmorgen in de trein naar Düsseldorf heb ik nog een boel plezier gehad met andere passagiers. In het Rheinland hoor je altijd wel een kwinkslag of een grapje, als je ergens binnenkomt bijvoorbeeld. Ook onverwacht, tussendoor en van volslagen onbekende personen. Maar goed, deze verschillen werden al onder punt 1 besproken.
Brinkley
Mitglied

Beitragvon Gerard » 12.05.2010, 21:15

Met betrekking tot de sense of humour.....

Onlangs was ik in onderhandeling met een grote klant die hun hoofdkantoor in Stuttgart heeft. Stuttgart, het centrum van het Schwabenländle, staat niet echt bekend om hun losheid. Het zijn harde werkers die trots zijn op hun bedrijf, hun eigengebouwd huis en het aantal kubieke meters hout dat men in het bos gekapt heeft (met kettingzaagdiploma ;-) ) is net zo statusbepalend als het aantal overuren dat men in die week heeft gedraaid.

Tijdens die onderhandelingen werden wij behoorlijk doorgezaagd over onze manier van calculeren. (En natuurlijk zaten we ruim in ons jasje ;-) ) De stemming werd er niet beter op omdat men doorkreeg dat we niet teveel wilden inleveren....... Na 2,5 uur onderhandelen kwamen we op de post "reiskosten". Men vroeg ons waarom deze post zo hoog was. Ik antwoordde daarop: "weil ich auch im Urlaub fahren möchte" Hierop volgde een gespannen stilte, een dodelijke blik van mijn collega dat zoveel zei dat ik de onderhandelingen definitief had afgebroken... totdat één iemand van de Stuttgartse delegatie hartelijk begon te lachen en in de gaten had dat mijn opmerking als een domme opmerking gezien moest worden. Het gevolg was wel dat het ijs gebroken was en de rest van de onderhandelingen soepeler verliep..
Gerard
Moderator

Beitragvon Brinkley » 13.05.2010, 14:11

Geluk gehad, Gerard! Weet je zeker, dat de man een echte Schwabe was? Het was vast een Immi uit Keulen...
Brinkley
Mitglied

Beitragvon Gerard » 13.05.2010, 16:57

Nee hoor... De man in kwestie is in Bonn geboren en heeft in Aachen gestudeerd. En men kende mij er al wat langer ;-)
Gerard
Moderator

Beitragvon Brinkley » 13.05.2010, 20:06

Zie je wel, een Rheinländer :-))
Brinkley
Mitglied

Beitragvon Gerard » 13.05.2010, 20:09

:-? Bonn is wel Rheinland, maar toch ook voor 90% import??
Groetjes,
Gerard.
Bild Bild
Gerard
Moderator

Beitragvon Brinkley » 13.05.2010, 20:12

Maar als hij er toch geboren is?
Aan de andere kant, voor een echte Kölner ben je zelfs als je in de derde generatie in Köln geboren bent een immi...
Brinkley
Mitglied

Beitragvon GBAgricola » 03.07.2010, 10:07

Binnenkort ga ik op vakantie naar Duitsland en ik vroeg me af wat je als motorrijder bij je moet hebben. Ik heb gehoord, dat je in ieder geval een fluoriserend hesje bij je moet hebben. Bovendien zou je een verbanddoos met bepaalde voorgeschreven inhoud bij je moeten hebben. Maar ik kan hierover niks vinden op de site van het Duits Verkeersbureau, noch op de site van de ANWB. Kan iemand me zeggen wat ik bij me zou moeten hebben, of een bruikbare link naar informatie?

~ GBA.
GBAgricola
Mitglied

Beitragvon Lutti » 03.07.2010, 10:18

Ich hab mal gesucht. In Deutschland muss ein Motorradfahrer keine Warnweste, keinen Verbandskasten und kein Warndreieck mitführen. Allerdings werden Weste und Verbandskasten/-tasche empfohlen. Vor allem die Weste dient ja auch deiner eigenen Sicherheit.
Wir schenken unseren Hunden ein klein wenig Liebe und Zeit. Dafür schenken sie uns restlos alles, was sie zu bieten haben. Es ist zweifellos das beste Geschäft, was der Mensch je gemacht hat. (Roger Andrew Caras)
Lutti
Mitglied

Beitragvon Susa » 03.07.2010, 11:01

Indirekt kannst du dieser Seite das entnehmen, was Lutti bereits gesagt hat: Keine Weste, kein Verbandskasten. Aber solltest du nach Österreich weiterfahren, musst du doch Verbandszeug mitführen. Dieses muss sich nicht in einem Pkw.-Verbandskasten befinden.
Groetjes
Susa ;;-)
Susa
Moderator

Beitragvon GBAgricola » 03.07.2010, 12:53

Herzlichen Dank, Lutti und Susa! Eine Weste hab' ich schon (weiß aber nicht woher ich sie habe :-? ) und auch ein Dreieck (war in der Tasche wenn ich meinen Motorrad gekauft habe). Vielleicht nimme ich noch ein Paar Pflaster usw. mit :-)

~ GBA.
GBAgricola
Mitglied

Beitragvon Lutti » 03.07.2010, 13:05

Und nimm Bargeld mit, falls du schnell fahren willst. ;-)
Wir schenken unseren Hunden ein klein wenig Liebe und Zeit. Dafür schenken sie uns restlos alles, was sie zu bieten haben. Es ist zweifellos das beste Geschäft, was der Mensch je gemacht hat. (Roger Andrew Caras)
Lutti
Mitglied

Beitragvon GBAgricola » 03.07.2010, 21:42

Neuh, ik ben meer van het rustig touren. Ik kom nauwelijks op snelwegen, bijvoorbeeld. Maar ik neem wel contanten mee, want in Duitsland kun je vaak niet pinnen in winkels e.d. :td:

~ GBA.
GBAgricola
Mitglied

Beitragvon Ellen » 03.07.2010, 21:53

Dat klopt helemaal niet. Je mag in bijna alle winkels pinnen anders als in Nederland. Uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik bijna nooit met een Duitse pinpas mag pinnen in de winkels. Ik moet steeds contanten meenemen. Zelfs bij mij op mijn werk mag iedereen pinnen.
Ellen
Mitglied

Beitragvon GBAgricola » 03.07.2010, 21:59

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, Ellen. Bedoel je dat ik wel in veel winkels kan pinnen in Duitsland? Hoe zit het bijv. met restaurants, hotels en dergelijke?

~ GBA.
GBAgricola
Mitglied

Beitragvon Ellen » 03.07.2010, 22:01

Ich bezahle jede Rechnung im Hotel mit meiner Karte und ich habe mindestens 1 Übernachtung pro Monat. In Restaurants habe ich es noch nicht ausprobiert. In Discountern, Supermärkten, Läden aller Sorten, Tankstellen, Wekstätten....... überall kannst du mit einer EC- Karte bezahlen.
Ellen
Mitglied

Beitragvon Gerard » 03.07.2010, 22:08

Mijn ervaring in D, GBA, is dat je maar op betrekkelijk weinig plekken met een Nederlandse pinpas kunt betalen. Nog wel bij de meeste benzinestations, maar in restaurants en hotels gaat het niet goed. In supermarkten weet ik het niet. In Trinkhallen heb ik meer ervaring ;-) Daar lukt het niet.
Maar op elke hoek van de straat heb je een flappentap. En daar kun je voor het zelfde tarief als bij je eigen bank in Nederland net zo vaak geld opnemen als je wilt.

Veel plezier op jouw vakantie!
Groetjes,
Gerard.
Bild Bild
Gerard
Moderator

Beitragvon GBAgricola » 03.07.2010, 22:27

Dank je, Ellen en Gerard. Maar volgens mij zeggen jullie twee verschillende dingen :-? Ik heb wel een EC-bankpas, dus uit een automaat geld halen zal sowieso geen probleem zijn. Maar pinnen in winkels, restaurants, hotels etc. kan dus problemen opleveren. 'k Stop wel wat geld in m'n sok ;-)

~ GBA.
GBAgricola
Mitglied

Beitragvon Gerard » 03.07.2010, 22:34

Ik heb het over een Nederlandse pinpas en Ellen over de Duitse EC Karte. Daar kun je overal mee betalen. Net zoals wij met de Nederlandse pinpas overal in Nederland terechtkunnen.

Ik zou die oude sok maar weglaten.... Het wordt te warm om sokken aan te doen ;-)
Groetjes,
Gerard.
Bild Bild
Gerard
Moderator

Beitragvon Susa » 03.07.2010, 22:47

Ik moet Ellen recht gelijk :blush: geven. Ook ik kan met mijn Duitse ec-kaart in de meeste winkels in NL niet betalen. Op sommige pompstations lukt het wel op andere niet, en ik bid altijd in NL dat ik nooit te laat ga tanken oftewel altijd voldoende contant geld meeneem.
Groetjes
Susa ;;-)
Susa
Moderator

Nächste

Zurück zu Land und Leute - Het land en de mensen